نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2615
-
الف
+

نخستین جشنواره‌ی گردشگری در ولایت بامیان برگزار شد

نهمین جشنواره‌ی بین المللی اسکی ۹ حوت در ولایت بامیان برگزار شد.

در ادامه برنامه های فرهنگی و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، نهمین جشنواره‌ی بین المللی اسکی ۹ حوت در ولایت بامیان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم۲، نهمین جشنواره بین المللی اسکی با اشتراک اسکی بازان دختر و پسر و با حضور مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و ‌مسوولان محلی این ولایت برگزار شد.

«سیده مژگان مصطفوی» معین گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مورد این جشنواره به آی فیلم۲ گفت: امروز استقبالی خوبی از اسکی بازان صورت گرفت. من امیدوارم هستم که این مسابقات پیام خوبی به مردم دنیا داشته باشد که افغانستان پیام‌ آور صلح، امنیت و ورزش و مکانی خوبی برای گردشگری در جهان است.

این مسابقه در دو تیم جداگانه بین بانوان و آقایان برگزار شد که در نتیجه «فاطمه نظری»، «فریبا احمدی» و «نذیره» مقام‌های اول تا سوم را به دست آورده‌اند.

در بخش پسران این جشنواره از میان ۵۶ ورزشکار اشتراک‌کننده، «یاسین»، «محمدعلی» و «رزی» به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

«فاطمه نظری» برنده مقام اول مسابقات بانوان می‌گوید که چندین سال است که مسابقات اسکی در بامیان بدون کدام ممانعتی برگزار می شود.

خانم نظری افزود که او از کودکی به ورزش اسکی علاقه داشته است و می‌خواهد این ورزش را به شکل حرفوی فراگیرد.

قرار است امروز ۱۰ حوت ۱۳۹۷ مسابقه‌ی بین المللی اسکی با حضور ده ها تن از ورزشکاران داخلی و خارجی، نیز، برگزار گردد.

ولایت بامیان در مرکز افغانستان به علت برف‌ باری های سنگین مکان مناسب برای ورزش اسکی به شمار می رود؛ این ولایت همه ساله میزبان رقابت‌های ملی و بین المللی اسکی بوده است.

ف ا/ ب م

 

نظر شما
ارسال نظر